dinsdag 18 september 2012

Copic Color Combo - Aziatische Huid / Asian Skin

Zalig zo een lekker lang weekend! Vandaag voor de eerste maal eens het Aziatische huidtype bestudeert. We moeten dus de gele toer op zonder het karikaturaal te doen lijken.. Hieronder 2 probeersels waarbij ik de Aziatische versie van de Digi van Mo Manning gebruik =)

I'm currently enjoying a 4-day weekend! I could get used to this! Today I tried to color for the first time Asian skin tones. Below 2 experiments using the Eastern Version of the Digi of Mo Manning:


Digi: Easter Kiko - Mo's Digital Pencil

Ik koos foor de E50-familie aangezien deze net iets geliger is dan de kleuren die ik normaal gebruik. Ook als blush koos ik niet voor R maar voor YR. Helaas was het eindresultaat niet zo heel chinees. Zonder in stereotiepen te hervallen wou ik alles toch nog net wat geler. Ik besloot om bij mijn 2de poging Y00 bij te mengen. De volledige werkwijze volt hieronder:

I started of using the E50-s Copic Family as they are slightly yellow toned. Also as blush I choose YR instead of just R. The endresult though is still quite Caucasion. Thus I decided to make a 2nd attempt en to throw Y00 to the mix =) :

1ste Poging
E50 als basis. Vervolgens legde ik mijn schaduwen met E53 en E55. Gebruik niet te veel E55, gewoon een dunne schaduwrand. Daarna nam ik E51 en ging ik met kleine cirkelvormige bewegingen over de schaduwen heen tot in E50. Laat voldoende open ruimte voor de highlight. Ga over alles weer heen met E50. Ik bracht als final touch blush aan met YR00.

2de Poging
Net dezelfde werkwijze behalve dat je net voor het aanbrengen van de blush je met Y00 over alles heen gaat met brede rechte stroken van links naar rechts. Geen cirkeltjes draaien want dan verdwijnt al het schaduwwerk.

1ste Attempt
E50 as a base color. Next I put the shadows with E53and E55. don't use too much of E55, just a thin line around the face is sufficient. Then I took E51 and went with small circular movements over all the shadows that I just layed down and into E50. Make sure to leave enough space for the highlight. Last I used E50 on the whole face with big wide strokes. As a final touch I made her blush with YR00.

2nd Attempt
Do exactly the same as described on top except right before you add the blush you first take Y00 and go over the whole face with big wide strokes. Don't make circular movements as it will ruin the shadows.

Groetjes / Greetings,

Eline





 

6 opmerkingen:

  1. Gewoon Prachtig!!! Meer hoeven we niet meer te zeggen Hé , Eline, alleen ook bedankt dat je dit met ons wil delen, zo leren we altijd weer wat bij!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah, zo zie je maar dat de oplossing soms eenvoudig is.. mss kan je die Y00 wel op alle blanke huid-kleurcombinaties toepassen en is aziatische huid kleuren dus helemaal niet zo moeilijk als eerst gedacht.. ik zal het verder uittesten zodat jullie niet moeten kliederen maar doelgericht aan de slag kunnen =D

      Verwijderen
  2. Ooh Eline wat super zeg, jij probeert alles uit en wij kunnen er zo mee aan de slag, hihihi, ik vind dit altijd zo leuk. Maar poging twee is inderdaad perfect voor een Aziatische versie, super hoor. Ennuh bedankt!!!!
    Liefs, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't is weer met plezier gedeeld =) Vroeger zat ik altijd maar op papiertjes te "prutsen" met mijn Copics dat ik dacht "jeetje, you're 24, get a life =P". Door trouwe volgers zoals jij heb ik nu een reden om lekker lang met mijn Copics te "spelen", hehe =D
      't is een Win Win-situatie =D

      Verwijderen
  3. Hoi Eline,
    Bedankt voor je berichtje op mijn blog! Steeds fijn om nieuwe volgers erbij te krijgen :) Ik heb mijn oude dymo weer opgesnord sinds ik jouw blog en die van Inge (BlogBlom) volg. Jullie kaartjes zagen er zo goed uit dat ik het ook wou proberen :) En die eindjes in puntjes knippen, dat is iets wat ik van jou 'geleerd' heb. Bedankt voor de inspiratie!
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, hehe! Leuk! Daar bloggen we toch voor he.. om zelf inspiratie op te doen en om anderen te inspireren =)
      Die Dymo is echt een hebbeding! In Amerika al helemaal terug hip en wij starten hier ook weer de rage =D

      Verwijderen